صندوق اختصاصی بازارگردانی پایش پایدار

صندوق بازارگردانی نوعی از صندوق های سرمایه گذاری افراد حقوقی است که با در اختیار داشتن سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه، و به منظور بازارگردانی مجموعه از سهام تعیین شده، شرایط خرید و فروش در بازار را امکان پذیر می کند. هدف از ایجاد صندوق بازارگردانی متعادل نگه داشتن ارزش سهام و جلوگیری از ایجاد صف های طولانی و بی مورد خرید و فروش است.

عملیات بازارگردانی توسط این صندوق به منظور کمک به افزایش نقدینگی و تنظیم عرضه و تقاضا اوراق بهادار معامله در بازار بورس انجام می پذیرد. برخی از شرکت ها با ایجاد صندوق بازارگردانی سعی در حفظ ارزش سهام خود دارند. برای مثال برخی از بانک های کشور با ایجاد این صندوق، شرایط عرضه سهام خود را در بازار سرمایه مدیریت و کنترل می نمایند.

سازمان بورس ایران برای حمایت از صندوق بازارگردانی تخفیف ۸۰ درصدی را برای کارمزد معاملات این صندوق ها در نظر گرفته است. علاوه بر همه اینها، تمامی نقل و انتقالات اوراق بهادار که توسط بازارگردانان دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شوند، از پرداخت مالیات نیم درصدی معاف است.

براساس اساسنامه و امیدنامه صندوق بازارگردانی پایش پایدار، این صندوق ها می توانند سرمایه های افراد سرمایه گذار را در سبد متنوعی از سهام، اوراق بهادار با درآمد ثابت و یا سپرده بانکی با نرخ ترجیحی سرمایه گذاری نمایند. هدف از تشکیل این صندوق بازارگردانی به جهت کسب سود نیست، بلکه تعهدات بازارگردانی سهام در چارچوب اساسنامه صندوق را اجرا می نماید.

در صندوق بازارگردانی پایش پایدار مدیر صندوق به عنوان شخص حقوقی، مسئولیت امور اجرایی صندوق را بر عهده دارد و متولی صندوق نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و اطمینان از رعایت حقوق سرمایه گذاران صندوق بر عهده دارد. حسابرس صندوق نیز به حساب صورت های مالی صندوق رسیدگی می نماید. صندوق بازارگردانی پایش پایدار با ارائه گزارشات مالی روزانه و فصلی، کلیات فعالیت خود را در راستای شفاف سازی اطلاعاتی در اختیار سرمایه گذاران صندوق قرار می دهد.

صندوق بازارگردانی پایش پایدار از نظر نحوه سرمایه گذاری آنها به دو دسته مبتنی بر صدور و ابطال و صندوق بازارگردانی قابل معامله (ETF) تقسیم می شود. برای سرمایه گذاری در صندوق بازارگردانی پایش پایدار مبتنی بر صدور و ابطال می توان به دو روش مراجعه حضوری به شعب صندوق و یا از طریق درگاه اینترنتی صندوق اقدام کرد. حداقل میزان سرمایه گذاری در صندوق بازارگردانی مبتنی بر صدور و ابطال به اندازه خرید یک واحد از آن است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد صندوق بازارگردانی پایش پایدار . کارشناسان دفتر مرکزی آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه عملکرد صندوق بازارگردانی​​ پاسخ دهند.

صندوق اختصاصی بازارگردانی پایش پایدار